אוטומציה זה 'nice to have' או MUST HAVE?בלי ספק אוטומציה היא הכרח. קודם כל תכנה "לא טועה". אם התכנה "יודעת" לבצע פעולה מסוימת ובתנאים מסוימים, היא תעשה זאת פעם אחר פעם ובאותה צורה בדיוק. אדם, לעומת זאת יודע לטעות. למעשה אדם אינו לומד אלא אם טעה. ביטול העבודה השחורה, לא רק נעימה יותר למשתמש תכנה, היא גם מבטיחה מזעור ההיתכנות לטעויות אנוש.
אדם ממוצע, שמבצע פרוצדורה מסוימת מספר פעמים יטעה מפעם לפעם ויושפע מגורמים רבים, חלקם קשורים בכימיה, חלקם ברמת הריכוז שלו, חלקם קשורות לדברים שמטרידים אותו, במצב רוחו ובמצב העייפות שלו.
לכן, אוטומציה היא הכרחית. זאת ועוד, ככל שנצליח לאפשר למשתמש להתמקד יותר בפעולות מקצועיות שתכנה אינה מסוגלת לבצע, כך נשמור טוב יותר על ביצועיו.
נגיד שיש לנו סט של תכניות שעלינו להפיץ. יש לבצע בשדה הכותרת פעולה חזרתית. אילו נתנו לתכנה למלא מידע עדכני אוטומטית, יכולנו לחסוך למשתמש מאמץ מיותר, יכולנו למזער את ההיתכנות לטעות אנוש וגם הרווחנו זמן (וכסף).
סטנדרטיזציה ואוטומציה הולכות טוב יחד. נגיד שבחרנו מהקטלוג הסטנדרטי של המשרד את כל רכיבי המסגרות בכל תכניות הקומה.
נגיד גם שיש לנו קובץ היודע לחלץ נתונים מכל התכניות הנ"ל (צריך להורות רק מהיכן לחלץ את הנתונים). בלחיצת כפתור אנו יכולים לזכות בטבלת ריכוז אחת.
איך ממזערים עוד יותר את ההיתכנות לטעות אנוש? איך משפרים את אבטחת האיכות? נגיד שהייתי מוסיף לכל פריט גם קואורדינטה של נקודת ההכנסה. הצצה מהירה הייתה מראה אם הקואורדינטה חוזרת על עצמה יותר מפעם אחת באותו מקום (נגיד שבטעות הוכנס ה-Block יותר מפעם אחת). גילינו את הטעות לפני שהיא עברה לידיים הלא נכונות!!
ועוד משהו נפוץ מחיי היומיום: הממונה עליך הורה להחליף פריט שבחרת בפריט אחר. אין בעיה! חילוץ הנתונים יעדכן את הטבלה כי הוא דינמי.
אז, מה אתה מחליט? אוטומציה זה MUST או מה?
bye | dannyk
No comments:
Post a Comment