דפים

Wednesday, December 4, 2013

ומה אם אני לא יכול?

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מהווה דוגמה מצוינת לעובדה ש"טחנות הצדק טוחנות לאט": הוא חוקק ב-1998. לקראת סוף השנה הנוכחית, הושלמה החקיקה בתחומי נגישות מתו"ס (מבנים, תשתיות וסביבה) ונגישות השירות. יש תאריכים לכל דבר. ניתן זמן כדי להתארגן. להנגיש מבנה קיים ולשנות את דפוסי החשיבה בתכנון מבנה חדש כל אלה הם תהליך.
במסגרת נגישות השירות, הרשת סוערת וגועשת בכל הקשור להנגשת אתרי Internet. לבנות אתר זה לא דבר של מה בכך. לבנות אתר חדש שיהיה נגיש מוסיף קצת משקל אבל אפשר בהחלט לשאת אותו. להפוך אתר קיים לאתר נגיש זה כבר סיפור.
בימים האלה בונה עבורי ידידי ל' תבניות WordPress עבור האתר של Sophisticadd.  העבודה נראית אינסופית אבל חבל שלא צלמתי את פניו של ל' ביום בו הודעתי לו שהאתר יהיה אתר נגיש ויישא את אות הנגישות של עמותת נגישות ישראל.

אתר נגיש, במקרה שלי, אומר חוץ מאפשרות שינויי גודל ה-Fonts במנגנון לגמרי לא פשוט ושינויי ניגודיות צבעים (contrast), שינוי מהותי בכל הקשור בנושא ה-Video. כתוביות או sub-titles עבור כל מילה שנאמרת, זה אומר תמלול של כל ה-Video ומנגנון (שלא קיים עדיין בערכת הכלים שלי- שיודע לתזמן את הכתוביות עם הסרט).
פנייה לחברים שלי ב-Autodesk Labs הניבה תגובה די מידית וכנראה שהצלחתי לגעת למישהו בכפתורי הרגישות שלו. אנשים בצפון אמריקה מאוד קנאים לנושאי זכויות שמגיעות וכשהן לא מגיעות התגובות יכולות להצטייר רע מאוד. הפניתי את חבריי למנגנון הכיתוב יש היום 
ב-YouTube שהוא שיא הפשטות ואפילו אני אוכל להתגבר עליו.
אתרי Internet שנותנים שירות לכל (אני לא פונה לעיוורים) הם הרבה יותר מורכבים להנגשה: הם חייבים לאפשר גלישה ללא עכבר, ציון טקסטואלי של כל תמונה ועוד מגוון רחב של עזרים. אבל אני, בד' אמותיי, צריך להתמודד עם בעיות אחרות: למרות שלא מצאתי בחוק שום אזכור, הייתה זאת המציאות שבאה וטפחה: עזרתי למישהו שעמד לפני הגשת פרויקט גמר באיזו סוגיה ב-AutoCAD ופגשתי אותו אחרי כמה ימים באירוע. בהמון התלהבות הגשתי לו את ה-IPhone שלי והראיתי לו את ה-eBOOK שלי. הבחור דפדף ואחרי כמה דקות אמר לי כי הוא לא יוכל ללמוד מה-eBOOK כי בעיות קוגניטיביות מונעות ממנו קריאת טקסטים של יותר ממשפט אחד. בלי להתבלבל שאלתי אותו מה הוא מציע לי לעשות והוא ענה בטבעיות כי אקליט את הטקסטים ואוסיף אופציית הקראה לכל טקסט. Voila. ה-eBOOK האולטימטיבי - במקרה שלי - עוד שעה, שעתיים של עבודה ועכשיו ה-Punch. אם אתה ואני לא סובלים משום מוגבלות, אז דעה כי אנחנו במיעוט. מבחינה עסקית, פוטנציאל הלקוחות שלנו קטן בכמה עשרות אחוזים. זה ה-Switch. זה הופך לאט לאט ל-Trend. "איפה הכסף" שאל יאיר. הנה הוא!!!
EUREKA!!
bye | dannyk

No comments:

Post a Comment